Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

E-sport

Nowa sekcja!

E-sport jest formą rywalizacji, która w ostatnich latach rozwija się niezwykle dynamicznie, zdobywając serca milionów ludzi z całego świata, dorównując stopniem zorganizowania, profesjonalizmem, rzeszą fanów i atrakcyjnością dla sponsorów klasycznym dyscyplinom sportowym. Sporty elektroniczne, mimo istniejących stereotypów, mają z tradycyjnym pojęciem sportu wiele wspólnego – oparcie na sportowej rywalizacji, nieustanne trenowanie w celu doskonalenia umiejętności czy współpraca zespołowa to cechy nierozerwalnie związane z e-sportem.

Sekcja e-sportowa AZS UW skupia zarówno zawodników reprezentujących Uniwersytet Warszawski, a także innych sympatyków e-sportu, jako że poza chęcią rywalizacji z najlepszymi uczelniami dążymy także do popularyzacji sportów elektronicznych i integracji społeczności e-sportowej na naszej uczelni.

 

Treningi

Treningi sekcji e-sportowych odbywają się online 2 razy w tygodniu, w terminach ustalonych na początku sezonu (roku akademickiego), w godzinach popołudniowo-wieczornych.

 

Zawody

Sekcja e-sportowa Klubu Uczelnianego AZS Uniwersytetu Warszawskiego zrzesza najlepszych graczy spośród studentów Uniwersytetu Warszawskiego, którzy rywalizują z innymi uczelniami wyższymi w dwóch tytułach (dyscyplinach):

  • Counter Strike 2
  • League of Legends

 

Priorytetem drużyn uczelnianych jest uczestnictwo w e-sportowych Akademickich Mistrzostwach Polski organizowanych przez Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych i Akademicki Związek Sportowy. Sekcja prowadzi relację z poczynań w lidze uczelnianej, a odbywające się spotkania są transmitowane na żywo na portalu Twitch.tv

 

Wyniki w sezonie 2023/2024 Ligi Akademickiej

Counter Strike 2 VI miejsce
League of Legends IX miejsce